Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz się w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.

Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.

Więcej informacji

 

PPM

Nazwa szkoleniaObszarLiczba dni

Warsztaty: Zaawansowane PMO – praktyki funkcjonowania i rozwoju biura projektów

PPM2

WHITECOM Project Experience zaprasza na pierwsze w Polsce warsztaty, mające na celu wypracowanie kierunków rozwoju oraz organizacji i działania zaawansowanego Biura Projektów/Biuro Zarządzania Projektami (ang. PMO – Project Management Office) w Państwa organizacji.

IPMO-Foundation Certification (IPMO-F)

PPM5

The foundation level certification is targeted at those PMO team members, project team members, and all stakeholders within the first year or two of their involvement in project environments. The course explains the foundational knowledge to understand how PMOs add business value to delivery of projects within programs and portfolios.

The AIPMO Foundation level certification course brings the latest in academic research and best practices together into a PMO lifecycle framework. The AIPMO Lifecycle framework describes how to build a service-oriented PMO that delivers capabilities matched to project, program, and portfolio needs; your role(s) in running, monitoring, and controlling a PMO; what exactly is PMO success; and what is PMO maturity and how are factors connected to influence project success.

You will learn:
- To view PMOs in terms of services and the associated supporting capabilities
- How to design and deliver a core set of PMO services
- The personal competencies that enable service delivery
- Key tools and techniques (T&Ts) that enable, support, and extend personal competencies

Key takeaways:
- Understand how PMOs fit into the world of projects, programs, and portfolios
- Understand the benefits of viewing PMOs in terms of services
- Know what are PMO capabilities, how they are constructed in terms of competencies, tools, and techniques
- Understand the AIPMO framework and the phases and processes carried out by a PMO team member
- Learn the key PMO tools and techniques including templates you can take back to your organization before they are published in AIPMO’s upcoming book on tools and techniques
- Understand what are the key documents uses to establish, run, monitor, and control PMO and PMO services
- Be confident knowing what to do in common organizational PMO configuration

Who should attend:
- PMO/project/program/portfolio team members
- Junior PMO or project managers
- Project team members involved in the PMO related activities
- Project/program/portfolio managers with some experience in PMOs
- Any project or PMO stakeholder wishing to better understand how to run, monitor, and control services in a high-performing PMO setting

Wdrożenie i rozwój biura projektów

PPM2

Szkolenie przeznaczone jest dla Kierowników i członków zespołu Biura Projektów, Dyrektorów nadzorujących prace biura projektów, Menedżerów portfela projektów, Kierowników prowadzących w organizacji projekty wdrożenia metodyki i biura zarządzania projektami.

IPMO-Practitioner Certification (IPMO-P)

PPM5

Certified IPMO Practitioners have demonstrated, through a combination of formal training and competency assessment, that they have an in-depth understanding of PMO principles and practices, including the design, implementation, and operation of a single PMO at any level or construct within an organization. This certification builds on the IPMO-F® foundation certification.

This course brings together the latest in academic research and expert practices from the international experts who have also contributed to international standards in the domains of PMOs, projects, programs, and portfolios. The IPMO-P certification will ensure that you have the competencies to bring your PMO into the high-performing PMO category.

Key takeaways:
- Understand the importance of a Strategic PMO Lifecycle framework to design and run PMO services to achieve maximum sustainable benefits
- Describe the different roles of PMOs across different levels of the organization
- Hands-on workshop experience in applying the Strategic PMO Lifecycle framework to your PMO with an outcome of an aligned set of PMO services that address your organization’s challenges
- Gain experience in establishing the mandate for PMO implementations
- Understand the  drivers of PMO change and how to see the signs
- Understand PMO success and how it is measured
- Understand the similarities and differences between organizational project management maturity and PMO management maturity
- Understand your own PMO improvement plan
- Learn new techniques and tools never used before in the PMO arena

Who should attend:
- PMO directors/PMO managers
- Project/Program Management Professional®
- Consultants (involved in projects and/or organizational change)
- Project/program/portfolio managers with expertise in PMOs
- Experienced PMO Core team

IPMO-Expert Certification (IPMO-E)

PPM5

As a PMO expert, you will be able to assess PMOs in operation within the context of your organization, the project types they support, appropriate leadership styles, PMO functions including their ability to act as catalysts to knowledge sharing units that seed and support innovation groups while understanding the risks associated with long-term PMO performance. In doing so, you will have an opportunity to find out why some PMOs might perform below expectations, what are the drivers for change, as well as learn how to improve individual and collective PMO performance in an organization to achieve maximum business value.

Key takeaways:
- Understand the value of the AIPMO’s Strategic Lifecycle framework® and how to apply it
- Know how to create and implement an enterprise PMO strategy
- Work through your PMO-related organizational issues, develop a high-level PMO topology and PMO services for your organization, and get expert feedback on the process and outcome
- Describe the different roles of PMOs in a single and networked context and across different levels of the organization
- Understand PMO maturity and get insights into AIPMO’s new principle-based PMO Maturity model for two or more PMOs
- Develop ability to use new frameworks like “strategy under uncertainty” and apply them within the context of your organization
- Understand the competencies required for the different levels of PMO responsibilities including the roles of project, program, and functional managers
- Understand how to spot and support under-performing PMOs
- Get online access to the “PMO Principles” book and AIPMO’s new “PMO Services and Capabilities” book with over 200 PMO services

Who should attend:
- PMO directors
- PMO managers and advanced PMO Core team
- Senior project/program management professionals
- Senior consultants involved in projects and/or organizational change
- Project/program/portfolio managers with expertise in PMOs

Gra symulacyjna: zarządzanie portfelem projektów

PPM2


Udział w szkoleniu umożliwia zdobycie 14 punktów PDU.

Gra przeznaczona jest dla Dyrektorów Zarządzających, Dyrektorów Finansowych, Dyrektorów i Kierowników Departamentów/Działów, Dyrektorów i Kierowników biura projektów, Menedżerów portfela projektów, Kierowników projektów zarządzających kilkoma projektami.

PMO - Project Management Office: rola, zadania, budowa

PPM2

Twoja organizacja buduje, lub zaczyna budować Biuro Projektów (PMO Project Management Office)? Poszukujecie wiedzy, doświadczeń praktycznych i inspiracji? Szukacie doświadczonych ekspertów w tym obszarze? Doskonale trafiłeś! Prowadzący z wieloletnim doświadczeniem, różni uczestnicy walczący z podobnymi problemami to odpowiednie forum zdobycia i wymiany doświadczeń, nie do zdobycia innymi metodami.

Warsztat: Zastosowanie Lean w PMO i zarządzaniu portfelem projektów

PPM1

Podejście do Lean Managementu po swoim sukcesie w branżach produkcyjnych coraz częściej zaczyna być wykorzystywane również w firmach usługowych. Wytyczne Lean stają się szczególnie popularne w czasie „kryzysu”, kiedy to firmy starają się wykorzystać moment przestoju na usprawnienie organizacji oraz obniżenie kosztów funkcjonowania. Warsztat ma na celu przedstawienie podejścia Lean Managementu w usługach na przykładzie funkcjonowania biura projektów (PMO) oraz zarządzania portfelem projektów.

Zarządzanie portfelem projektów

PPM2


Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 8, Leadership – 3, Business & Strategic skills – 3.

Szkolenie przeznaczone jest dla Dyrektorów Zarządzających, Dyrektorów Finansowych, Dyrektorów i Kierowników Departamentów/Działów, Dyrektorów i Kierowników biura projektów, Menedżerów portfela projektów, Kierowników projektów zarządzających kilkoma projektami.

Zarządzanie portfelem projektów i PMO (Project Management Office)

PPM4

Profil uczestników:

Szkolenie przeznaczone jest dla Kierowników i członków zespołu Biura Projektów, Dyrektorów nadzorujących prace biura projektów, Menedżerów portfela projektów, Kierowników prowadzących w organizacji projekty wdrożenia metodyki i biura zarządzania projektami.


PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg