Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz się w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.

Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.

Więcej informacji

 

Lista szkoleń

Zarządzanie portfelem projektów


Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 8, Leadership – 3, Business & Strategic skills – 3.

Szkolenie przeznaczone jest dla Dyrektorów Zarządzających, Dyrektorów Finansowych, Dyrektorów i Kierowników Departamentów/Działów, Dyrektorów i Kierowników biura projektów, Menedżerów portfela projektów, Kierowników projektów zarządzających kilkoma projektami.

Cele warsztatu:

  • Efektywna nauka procesu zarządzania portfelem projektów według standardów PMI®: „The Standard for Portfolio Management”
  • Poznanie techniki i narzędzi zarządzania portfelem projektów, które pozwolą na budowę portfela projektów w organizacjach z punktu widzenia celów biznesowych
  • Przedstawienie procesów zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w kontekście organizacji
  • Poznanie roli Biuro projektów w celu nabycia umiejętności wyboru zakresu usług, które powinny być świadczone w organizacji przez PMO.
  • Omówienie problemów i wyzwań związanych wdrożeniem procesu zarządzania portfelem projektów i biura projektów w organizacji

Korzyści dla uczestników:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadać umiejętność:

  • budowania portfela na podstawie realizowanych w organizacji projektów
  • wykorzystania mechanizmów analizy portfela projektów
  • definiowania kluczowych parametrów portfela projektów umożliwiających właściwą priorytetyzację projektów
  • łączenia projektów z celami biznesowymi organizacji
  • analizy realizowanych projektów pod kątem zapotrzebowania i dostępności zasobów
  • projektowania systemu metryk służących do monitorowania procesu realizacji projektów i oceny dostarczonych korzyści
  • zastosowania szablonów, procedur i raportów projektowych pozwalających wdrażać standardy zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji

Metody szkoleniowe:

Program został przygotowany na podstawie wieloletnich doświadczeń trenerów w zakresie zarządzania portfelem projektów oraz w zakresie wdrożenia zasad zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacjach. Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu, ćwiczeń i warsztatów i dodatkowo zawiera również wiele innowacyjnych metod nauczania
(m.in. symulację procesu wyboru projektów do portfela). Dzięki licznym przykładom i podsumowaniom uczestnicy szkolenia będą mogli efektywnie wdrożyć zdobytą wiedzę do codziennej pracy.

Program warsztatu:

  • Studium przypadku – Wdrożenie zarządzania projektami i PMO w organizacji
    • Opis firmy
    • Struktura organizacyjna – początki
    • Początki zarządzania projektami
    • Struktura organizacyjna – wdrożenie PMO
    • Powołane biura projektów
    • Wdrożenie narzędzi informatycznych
    • Struktura organizacyjna – kolejne zmiany
  • Wprowadzenie: projekt, program, portfel
    • Procesy vs. projekty w organizacji
    • Błędy w postrzeganiu portfela projektów
    • Rola zarządzania portfelem projektów w zarządzaniu firmą
  • Interesariusze procesu zarządzania portfelem projektów
    • Menedżer portfela projektów
    • Kompetencje potrzebne do zarządzania portfelem projektów
    • Kto powinien pełnić rolę menedżera portfela projektów w organizacji?
  • Proces zarządzania portfelem projektów
    • Identyfikacja nowych projektów w organizacji
    • Ocena korzyści projektowych
    • Ocena projektów pod kątem celów biznesowych
    • Priorytetyzacja projektów
    • Studium przypadku – Wdrożenie IT Portfolio Review Board
      • Główne problemy organizacji
      • Wdrożony model PMO
      • Wdrożone zasady priorytetyzacji projektów
      • Model zarządzania zasobami
    • Równoważenie portfela projektów
    • Komunikacja decyzji portfelowych
  • Analiza portfela projektów
    • Budowanie systemu metryk dla portfela
    • Analiza zapotrzebowania i dostępności zasobów
    • Analiza kosztów i korzyści projektowych
    • Analiza postępu realizacji projektów
    • Monitorowanie zgodności celów projektów ze zgodnością celów biznesowych organizacji
    • Analiza alternatywnych scenariuszy projektowych
  • Biuro projektów – role i odpowiedzialności
    • Dlaczego PMO?
    • Funkcje PMO według Gartnera
    • Miary PMO przykłady
    • Korzyści z wdrożenia PMO – usprawnienie zarządzania projektami
  • Biuro Projektów -  proces raportowania projektów
    • Proces raportowania projektów
    • Dla kogo proces raportowania statusu projektów?
    • Proces raportowania statusu projektu
    • Parametry projektu
    • Przykłady zakresu danych raportu statusu projektów
    • Raportowanie projektów – wdrożenie
    • Na co zwracać uwagę
  • Studium przypadku - Producent urządzeń energetycznych i przemysłowych
    • Opis i struktura firmy
    • Budowa niezależnych PMO w każdym z krajów
    • Audyt organizacji
    • Plan zmian

 

Czas trwania:  2 dni

Cena: 2 300 PLN netto od osoby (+23% VAT)

Przy jednoczesnym zgłoszeniu 2 i więcej osób indywidualnie ustalamy rabat. 

Zapisz się na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg