Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz siÄ™ w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta, dlatego poświęcamy dużo czasu na zapoznania się ze specyfiką klienta i jego oczekiwaniami. Ważne jest dla nas nie tylko zadowolenie klienta, ale przede wszystkim zmiany, jakie przyniesie mu współpraca z nami.

Więcej informacji

 

Lista szkoleń

Zarządzanie zespołem projektowym

Szkolenie łączy omówienie istotnych aspektów merytorycznych z ćwiczeniami i przykÅ‚adami praktycznymi. Ponieważ szkolenie to tworzy merytoryczne podstawy do innych szkoleÅ„ o charakterze warsztatowym, część „teoretyczna” stanowi od 30% do 50% łącznego czasu szkolenia (w zależnoÅ›ci od potrzeb). PozostaÅ‚y czas przeznaczony jest na ćwiczenia oraz przykÅ‚ady praktyczne i ich omówienie.

Cel szkolenia:

  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci zarzÄ…dzania zespoÅ‚em projektowym
  • Poznanie twardych technik zarzÄ…dzania
  • Zrozumienie różnicy pomiÄ™dzy stylem zarzÄ…dzania zespoÅ‚em

 

Korzyści:

  • Pozyskanie umiejÄ™tnoÅ›ci zarzÄ…dzania zespoÅ‚em projektowym w sposób uwzglÄ™dniajÄ…cy różnorodność i indywidualny styl pracy czÅ‚onków zespoÅ‚ów projektowych
  • Przećwiczenie technik komunikacji i motywowania zespoÅ‚u
  • Utrwalenie umiejÄ™tnoÅ›ci pÅ‚ynnej komunikacji z zespoÅ‚em

 

Program szkolenia 

Wprowadzenie

  • Uzgodnienie reguÅ‚ (facylitowane przez prowadzÄ…cego)
  • Oczekiwania uczestników
  • Cele szkolenia
  • Ćwiczenie wprowadzajÄ…ce

 

Część 1. Kiedy grupa staje się zespołem?

  • Definicja grupy, rodzaje grup
  • Etapy rozwoju grupy/zespoÅ‚u (Model Tuckmana i Jensen)
    • Formowanie
    • Åšcieranie
    • Normowanie
    • DziaÅ‚anie
    • Zamykanie
  • WspóÅ‚praca i synergia w zespole
  • Role w zespole projektu
  • Ocena wyników zespoÅ‚u i udzielanie wskazówek czÅ‚onkom zespoÅ‚u
  • Problemy w pracy zespoÅ‚owej

 

Część 2. O motywowaniu

  • Co to jest motywacja?
  • Omówienie najważniejszych teorii motywacyjnych
    • Hierarchia potrzeb Maslowa
    • Model ERG Alderfera
    • Dwuczynnikowa teoria Herzberga
    • Teorie X i Y McGregora
    • Teoria trzech potrzeb McClellanda
    • Teoria sprawiedliwoÅ›ci Adamsa
    • Teoria oczekiwaÅ„ Vrooma
  • Praktyczne wykorzystanie teorii motywacyjnych
  • Mechanizmy wywierania wpÅ‚ywu na innych
  • Kiedy motywowanie staje siÄ™ manipulowaniem?

 

Część 3. Sytuacje konfliktowe w zespole i w relacjach z interesariuszami

  • Definicja konfliktu:
    • Spojrzenie tradycyjne
    • Spojrzenie przez pryzmat relacji miÄ™dzyludzkich
    • Spojrzenie interakcyjne
  • ZarzÄ…dzanie konfliktami:
    • Konflikt funkcjonalny
    • Konflikt dysfunkcjonalny
  • ŹródÅ‚owe przyczyny konfliktów – diagnozowanie i podejmowane dziaÅ‚ania (Model Moore’a)
  • Techniki reakcji na konflikt (Model Thomasa i Kilmanna):
    • Strategia unikania
    • Strategia przystosowania
    • Strategia rywalizacji
    • Strategia kompromisu
    • Strategia wspóÅ‚pracy
  • Elementy negocjacji i mediacji w zarzÄ…dzaniu sytuacjami konfliktowymi

 

Część 4. Komunikacja w zespole projektu

  • Podstawowy model komunikacji
  • Elementy procesu komunikacji
  • Informacja zwrotna w komunikacji
  • Zasady przekazywania informacji zwrotnej
  • Bariery komunikacyjne i strategie ich przeÅ‚amywania
  • Rola sÅ‚uchania w pracy zespoÅ‚owej
  • Schemat wypracowania planu komunikacji w zespole
  • Spotkania jako kluczowy element komunikacji w ramach zespoÅ‚u
  • Typy spotkaÅ„
    • Elementy skutecznego spotkania
    • Planowanie spotkaÅ„
    • Przeprowadzanie spotkaÅ„
  • Mechanizmy podejmowania decyzji
    • Rodzaje trybów podejmowania decyzji
    • Kanon decyzyjny
    • Wybrane narzÄ™dzia wspomagajÄ…ce podejmowanie decyzji
    • Model osiÄ…gania konsensusu wedÅ‚ug Kanera
    • Czym różni siÄ™ konsensus od kompromisu?
    • Mechanizmy hierarchizacji i gÅ‚osowania

 

Część 5. Kierowanie zespołem w warunkach ograniczonych uprawnień

  • Kierowanie zespoÅ‚em z wykorzystaniem procesów
    • Procesy zarzÄ…dzania projektem
    • Infrastruktura i organizacja projektu
    • Wsparcie ze strony jednostek organizacyjnych
  • Kierowanie zespoÅ‚em poprzez wywieranie wpÅ‚ywu
    • Wykorzystanie mechanizmów przywódczych w kierowaniu zespoÅ‚em
    • WÅ‚aÅ›ciwe stosowanie mechanizmów motywacyjnych
    • Wzmacnianie mechanizmów wywierania wpÅ‚ywu na zespóÅ‚
    • Budowanie relacji
  • Kierowanie zespoÅ‚em dziÄ™ki wykorzystaniu metryk
    • Typy stosowanych metryk
    • Sposób ustalania metryk
    • Dokonywanie pomiaru
    • Potencjalne trudnoÅ›ci i bariery
  • Kierowanie zespoÅ‚em na różnych etapach cyklu życia projektu

 

Czas trwania: 2 dni 

Cena: 2 300 PLN netto od osoby (+23% VAT)

Przy jednoczesnym zgÅ‚oszeniu 2 i wiÄ™cej osób indywidualnie ustalamy rabat. 

Zapisz siÄ™ na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg