Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz się w:

Stopka


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta, dlatego poświęcamy dużo czasu na zapoznania się ze specyfiką klienta i jego oczekiwaniami. Ważne jest dla nas nie tylko zadowolenie klienta, ale przede wszystkim zmiany, jakie przyniesie mu współpraca z nami.

Więcej informacji

 

Aktualności

Portfolio Experience 2019

2019-01-23

www.portfolioexperience.pl


Pięć powodów, dla których warto wziąć udział

Od kilku lat w moim wiosennym kalendarzu zawodowym znajduje się wydarzenie, które ma dla mnie szczególny charakter – konferencja Portfolio Experience. Jako jej współorganizator, a właściwie raczej współtwórca, wykazuję silny związek emocjonalny z tym wydarzeniem. Muszę jednak przyznać, że są to emocje mające bardzo silne podłoże racjonalne, na które składają się między innymi takie elementy jak: moje własne doświadczenia w obszarze zarządzania projektami, programami i portfelami projektów (PPM), porównania z innymi podobnymi wydarzeniami, w których mam okazję uczestniczyć, czy uważne wsłuchiwanie się w informacje zwrotne od uczestników poprzednich edycji, a także oczekiwania i potrzeby klientów, którzy mogą być tą konferencją zainteresowani. Gdybym miał dokładniej nazwać te emocje, to użyłbym nieco opisowego określenia „merytoryczny entuzjazm twórczy połączony z odpowiedzialnym zaangażowaniem”. I choć zdaję sobie sprawę, że nie brzmi to szczególnie romantycznie, to przez ostatnich kilka lat sprawdzało się znakomicie w kontekście konferencji.

Od dobrych kilku tygodni jesteśmy coraz bardziej pochłonięci przygotowaniami do tegorocznej edycji. Jak co roku, jednym z naszych podstawowych celów jest przygotowanie wydarzenia, które z jednej strony zainteresuje uczestników poprzednich edycji, a z drugiej przekona do siebie nowe osoby. Postanowiłem w związku z tym przedstawić w telegraficznym skrócie pięć najważniejszych powodów, dla których według mnie warto zarezerwować sobie w kalendarzu datę 8 kwietnia (a być może również 9 kwietnia). Kolejność nie jest tu może najważniejsza – każdy z tych powodów może mieć nieco inną wagę dla różnych osób – ale przyznaję, że oddaje ona moją, subiektywną ocenę ich istotności.

Różnorodność
Osobiście uważam, że jest to czynnik najważniejszy. Bardzo świadomie dążymy do zebrania w trakcie konferencji szerokiej i silnie zróżnicowanej reprezentacji osób zajmujących się lub zainteresowanych tematem PPM. Chcemy, by spotykali się tu ludzie reprezentujący różne branże, czy sektory i różne organizacje, a przy tym pełniący w tych organizacjach różne role. I mamy tutaj na myśli zarówno silnie zróżnicowane grono uczestników, jak i gości występujących, czy prowadzących zajęcia warsztatowe w ramach konferencji. Takie podejście jest odpowiedzią na jedno z częściej i silniej akcentowanych oczekiwań uczestników. Niemal trzy czwarte osób, które w ostatnich latach wypełniły ankiety oceniające za największą wartość konferencji uważa „możliwość spojrzenia na PMO z rożnych perspektyw, różnych biznesów”, „spotkanie z ludźmi z różnych środowisk, doświadczających różnych wyzwań związanych z PPM”, czy „ciekawe połączenie różnorodnych tematów”. Oczekiwanie różnorodności jest także motywem przewodnim pytania o gości, których chcieliby spotkać w ramach kolejnych konferencji, a także pytania, na co powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę, by przyszłe edycje były jeszcze bardziej atrakcyjne. Dlatego bardzo starannie dobieramy gości zapraszanych na Konferencję, dbając by znaleźli się wśród nich przedstawiciele sektora publicznego i komercyjnego reprezentujący szerokie spektrum doświadczeń, kontekstów kulturowych i branżowych oraz perspektyw wynikających z roli wypełnianej w swoich organizacjach.

Intensywna partycypacja
Pewnym przedłużeniem wątku różnorodności jest również proponowana przez nas formuła Konferencji, która wychodzi daleko poza tradycyjną formę wykładu, czy prezentacji. Zamiast tego dążymy do nieustannego wplątywania uczestników w rozmaite interakcje – zarówno z gośćmi, jak i pomiędzy sobą. Nie pozwalamy im przysnąć w kąciku w drugiej godzinie wykładu. Chcemy, żeby kreowali, kontestowali, uzupełniali, kwestionowali, przekształcali wspólną przestrzeń praktycznej mądrości, która jest efektem naszego wydarzenia. Od wielu lat wyróżnikiem naszej Konferencji są mikro-warsztaty „Round Table” opierające się na połączeniu elementu prezentacyjnego z aktywnościami angażującymi wszystkich uczestników. W roku poprzednim zaproponowaliśmy także retrospektywną sesję wymiany doświadczeń opartą na formule World Café, która spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem i często wymieniana była przez ankietowanych jako najciekawszy element Konferencji. Otrzymujemy również od uczestników wiele sugestii i podpowiedzi inspirujących nas do modyfikowania i wzbogacania wykorzystywanych przez nas form interakcji. Dla większości z nich „współdzielenie wiedzy i doświadczeń”, „networking”, „natchnienie ze strony osób inaczej rozwiązujących podobne do moich problemy”, to jeden z głównych celów, jakie chcą osiągnąć dzięki Konferencji. W tym roku również obiecujemy dużą dawkę interakcji i partycypacji.

Połączenie merytoryki z praktyką
Praktyczna przydatność tego, co zamierzają przedstawić nasi goście to jedno z głównych kryteriów, jakimi kieruje się Rada Programowa podejmując decyzje o doborze zaproszonych gości. Idealni kandydaci to dla nas znakomicie przygotowani merytorycznie fachowcy, którzy wielokrotnie mogli sprawdzić swoje metody i narzędzia w konkretnych projektach, a przy tym potrafią w inspirujący sposób przekazać swoje doświadczenia innym i robią to na co dzień w swoich publikacjach i działaniach edukacyjnych. Nasi uczestnicy oczekują od nas „prezentowania praktycznych przykładów popartych teorią”, „doświadczonych liderów prezentujących innowacyjne podejście do podejmowanych wyzwań” i „mówców, którzy skutecznie łączą spojrzenie akademickie z praktyką”. Właśnie takie osoby zyskują przy tym najwyższe oceny od uczestników. Mark Price Perry, Alfonso Bucero, Paul Hodgkins, Olivier Lazar, Peter Taylor, Beth Ouellette, Craig Kilford, Kimberly Wiefling, Henny Portman, Marek Skała – to tylko niektóre przykłady takich gości z lat poprzednich. Osadzeni w konkretnych realiach konkretnych organizacji, ilustrujący swoje prezentacje rzeczywistymi przykładami, podpierający się faktami, wskaźnikami, danymi potwierdzającymi stawiane tezy. Twardo stąpający po ziemi i umiejętnie dzielący się swoimi cennymi doświadczeniami i mądrością, a nie tylko opowiadający bajki. Przygotowywana przez nas lista tegorocznych gości stanowi znakomitą kontynuację tego trendu.

Przewidywalność połączona z wyjątkowością
Lubimy jasne reguły gry i dbamy o wywiązywanie się z deklaracji i obietnic. Starannie pilnujemy czasu, realizujemy ustalony program i jesteśmy przygotowani na sytuacje nadzwyczajne. Zależy nam na tym, żeby uczestnicy mieli poczucie, że wszystko jest pod kontrolą, a jeśli pojawia się improwizacja i kreatywność, to dlatego, że tego chcemy, a nie dlatego, że okoliczności nas do tego zmuszają. Zdecydowanej większości uczestników bardzo odpowiada jednodniowa formuła Konferencji, a to powoduje, że – w połączeniu ze wspomnianą wcześniej różnorodnością – staranne zaplanowanie wydarzenia i przygotowanie się na rozmaite niespodzianki jest absolutnie kluczowe. Przewidywalność daje nam wszystkim poczucie komfortu i spokoju. Pozwala skupić się na realizacji oczekiwań, a te są przecież bardzo różne – często dość dalekosiężne. Z komentarzy uczestników dowiadujemy się jednak, że dla wielu z nich Konferencja miała przełomowe znaczenie. Otworzyła im nowe możliwości działania w ramach ich organizacji, dała nowe narzędzia, pozwoliła nawiązać nowe relacje, dodała pewności siebie i pokazała w jakich obszarach są skuteczni, a gdzie trzeba coś zmienić czy usprawnić. Mamy dziesiątki konkretnych przykładów inicjatyw zmieniających oblicze organizacji, które zaczęły się w trakcie lub przy okazji naszej Konferencji. Jeden z uczestników napisał nam: „Ta konferencja nie tyle chyba nawet uczy mnie czegoś nowego, ale uczy inspirować i motywować. PMO to często trudne (i samotne) wyzwanie. Taka motywacja i odkrycie, że inni mają podobne trudności są bezcenne.” No i mamy taki mały paradoks, łączący przewidywalność z nieprzewidywalnością.

Prezenty i nagrody
To taki deser. Takie małe „coś więcej”. Każda kolejna edycja obfituje w coraz większą liczbę prezentów, nagród i dodatkowych drobiazgów (niekiedy całkiem pokaźnych), jakie uczestnicy mogą zabrać ze sobą. Mamy oczywiście doroczny konkurs PMO Award połączony nie tylko ze statuetkami i dyplomami, ale bardzo namacalnymi dodatkowymi korzyściami dla zwycięzców. Ale mamy także małe i duże prezenty i nagrody dostępne praktycznie dla wszystkich, którzy aktywnie uczestniczą w Konferencji. W trakcie zeszłorocznej edycji niemal każda osoba, która wypełniła ankietę oceniającą otrzymała taki prezent. A my mogliśmy przeczytać „Podobało mi się losowanie książek :) zawsze fajnie z czymś takim wrócić do domu”. W tym roku także będą prezenty i nagrody. I choć nie one decydują o merytorycznej wartości naszego wydarzenia, to z całą pewnością dodają nam wszystkim pogody ducha i przyczyniają się do jeszcze lepszej atmosfery.

Zapraszam do udziału w tegorocznej Konferencji, której temat przewodni brzmi PMO as the Transformation Enabler. Jeśli szukasz inspiracji i nowego spojrzenia. Jeśli chcesz spotkać się z różnymi ludźmi, z różnych krajów, środowisk, branż i organizacji. Pełniących różne role, ale mających podobne do twoich problemy związane z zarządzaniem projektami, programami i portfelami projektów. Jeśli cenisz sobie przewidywalność, w ramach której możesz odkryć coś, co całkowicie zmieni Twój świat. To Konferencja Portfolio Experience jest wydarzeniem, na którym nie może cię zabraknąć.

 

Autor: Paweł Dąbrowski

WHITECOM Project Experience Złotym Sponsorem PMI PC


PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo and PMI® Poland Chapter logo are registered marks of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg