Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz się w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.

Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.

Więcej informacji

 

PPM

Wdrożenie i rozwój biura projektów

Szkolenie przeznaczone jest dla Kierowników i członków zespołu Biura Projektów, Dyrektorów nadzorujących prace biura projektów, Menedżerów portfela projektów, Kierowników prowadzących w organizacji projekty wdrożenia metodyki i biura zarządzania projektami.

Cele warsztatu:

  • Przedstawienie kompleksowego podejścia do zarządzania projektami w organizacji
  • Nauka zasad organizacji i zarządzania biurem projektów (PMO – Project Management Office)
  • Poznanie technik i narzędzi zarządzania portfelem projektów
  • Poznanie roli Biura projektów w celu nabycia umiejętności wyboru zakresu usług, które powinny być świadczone w organizacji przez PMO
  • Omówienie problemów i wyzwań związanych z wdrożeniem biura projektów w organizacjach

Korzyści dla uczestników:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadać:

  • Umiejętność zaplanowania wdrożenia lub rozwoju Biura projektów w organizacji
  • Wiedzę o typach biur projektów i zakresach usług przez nie świadczonych
  • Umiejętność zarządzania rozwojem kierowników projektów i pracowników PMO
  • Wiedzę o procesie zarządzania portfelem projektów
  • Analizy realizowanych projektów pod kątem zapotrzebowania i dostępności zasobów
  • Umiejętność projektowania systemu metryk służących do monitorowania procesu realizacji projektów i oceny dostarczonych korzyści
  • Umiejętność zastosowania szablonów, procedur i raportów projektowych pozwalających wdrażać standardy zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji

Metody szkoleniowe:

Program został przygotowany na podstawie wieloletnich doświadczeń trenerów w zakresie zarządzania biurem i portfelem projektów oraz w zakresie wdrożenia biura zarządzania projektami w organizacjach. Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu, ćwiczeń i warsztatów i dodatkowo zawiera również wiele innowacyjnych metod nauczania (m.in. symulację procesu wyboru projektów do portfela). Dzięki licznym przykładom i podsumowaniom uczestnicy szkolenia będą mogli efektywnie wdrożyć zdobytą wiedzę do codziennej pracy.

Program warsztatu:

  • Biznesowe znaczenie projektów w firmie i co z tego wynika
    • Projekty jako narzędzie realizacji strategii firmy
    • Projekt, program, portfel projektów oraz zarządzanie projektem, programem i portfelem projektów - podobieństwa i różnice
    • Słabości aktualnej praktyki zarządzania projektami w firmach
    • Rozwiązanie docelowe: system zarządzania projektami w firmie
  • Project Management Office (PMO) - typy i funkcje
    • Dlaczego budowane i wdrażane jest PMO
    • Podstawowe rodzaje PMO - Project Office a Project Management Office
    • Miejsce PMO w strukturze organizacyjnej firmy
    • Typologia i funkcje PMO -Taktyczne i strategiczne PMO
    • PMO w praktyce - wyniki projektu badawczego PMI®
  • PMO jako  centrum kompetencyjne zarządzania projektami
    • Metodyki zarządzania projektami
      • Dostępne metodyki zarządzania projektem
      • Najlepsze praktyki z dostępnych metodyk zarządzania projektem
      • Tworzenie i wdrażanie firmowej metodyki zarządzania projektem
    • Rozwój kierowników projektów
      • Typy kierowników projektów
      •  Rozwijanie kompetencji kierowników projektów
      • Wsparcie kierowników projektów przez PMO
      • Certyfikacja kierowników projektów
  • Integracja PMO z innymi obszarami organizacji
    • Kontekst organizacyjny PMO
    • Interesariusze PMO wewnątrz organizacji i ich analiza
    • Dobre praktyki integracji PMO z innymi obszarami organizacji
  • Baza wiedzy o projektach w PMO
  • PMO w procesie raportowania i monitorowania projektów
    • Współpraca z udziałowcami procesu raportowania projektów
    • Dobre praktyki i zasady budowy i funkcjonowania systemu raportowania
    • Zapewnienie jakości danych w procesie raportowania projektów
    • Dane i wskaźniki monitorowania statusu projektów - jak je wybierać, aby zachować umiar
  • PMO w procesie zarządzania zbiorem projektów organizacji
    • Kategoryzacja i inwentaryzacja projektów - rejestr projektów organizacji
    • Centralne zarządzanie zasobami projektowymi na poziomie PMO
    • Monitorowanie i wspieranie projektów przez PMO
    • Priorytetyzacja projektów
    • Rola PMO w zarządzaniu portfelem projektów
  • Budowa i rozwój funkcjonującego PMO
    • Organizacja i budowa PMO
    • Doświadczenia praktyczne budowy PMO: przykłady dwóch  firm oraz lekcje można z nich wyciągnąć
    • Podejście do wdrożenia PMO w organizacji: co robić a czego należy unikać?
Zapisz się na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg