Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz siÄ™ w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta, dlatego poświęcamy dużo czasu na zapoznania się ze specyfiką klienta i jego oczekiwaniami. Ważne jest dla nas nie tylko zadowolenie klienta, ale przede wszystkim zmiany, jakie przyniesie mu współpraca z nami.

Więcej informacji

 

Lista szkoleń

Analiza Biznesowa według BABOK® Guide 3.0

W naszej codziennej pracy wszyscy spotykamy siÄ™ z przeróżnymi problemami natury procesowej czy organizacyjnej, wszechobecnymi zmianami – wewnÄ™trznymi dla naszej organizacji bÄ…dź zewnÄ™trznymi, do których trzeba siÄ™ dostosować. CzÄ™sto pojawiajÄ… siÄ™ też nowe, Å›wiatÅ‚e pomysÅ‚y na usprawnienia.

Czy widać w tych zmianach ukierunkowanÄ… wizjÄ™, strategiÄ™, wzajemnÄ… koordynacjÄ™? Czy majÄ… one jasno okreÅ›lone cele, w sposób jednoznaczny, wzajemnie spójny i możliwy do zmierzenia? A może jednak jest to trochÄ™ chaotyczny zbiór inicjatyw, które zwykle koÅ„czÄ… siÄ™ tak zwanym „sukcesem”?

Jak prowadzić takie inicjatywy? Jak zadbać o ich sens i przydatność dla naszej organizacji?

Podczas szkolenia uczestnicy poznajÄ… metodyczne podejÅ›cie do realizacji prac o charakterze analiz biznesowych w oparciu o uznane kompendium dobrych praktyk w tej dziedzinie - BABOK® Guide w wersji 3.0.

Profil uczestników:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Osób poczÄ…tkujÄ…cych w obszarze analizy biznesowej
  • Analityków biznesowych zainteresowanych poszerzeniem swojej wiedzy o praktyki/narzÄ™dzia zawarte w BABOK®Guide 3.0
  • Analityków biznesowych zainteresowanych metodycznym podejÅ›ciem do realizacji prac o charakterze analiz biznesowych
  • Osób, które definiujÄ… cele i zakres projektów biznesowych/IT


Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z metodami, dobrymi praktykami oraz technikami wykorzystywanymi w pracach o charakterze analiz biznesowych w oparciu o  BABOK® Guide 3.0


KorzyÅ›ci dla uczestników:

  • Poznanie praktycznego, metodycznego podejÅ›cia do wykonywania analiz biznesowych
  • Zapoznanie siÄ™ z szeregiem dobrych praktyk i technik zawartych w BABOK® Guide 3.0
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci poprawnego definiowania celów i zakresu projektów


Metody szkoleniowe:

Szkolenie jest prowadzone w formie wykÅ‚adu, ćwiczeÅ„ i dyskusji z uczestnikami, przy wykorzystaniu przykÅ‚adowych tematów projektów analitycznych.


Program szkolenia:

  • Wprowadzenie do szkolenia
    • Przedstawienie celów i programu szkolenia
    • Krótka prezentacja uczestników
  • Podstawy analizy biznesowej
    • Co to jest BABOK® Guide?
    • Co to jest analiza biznesowa?
    • Perspektywy analizy biznesowej
    • Na czym polega rola analityka biznesowego?
    • Kompetencje podstawowe analityka biznesowego
    • Kluczowe czynniki sukcesu analityka biznesowego
    • Czym nie zajmuje siÄ™ analityk biznesowy?
    • Jedna profesja wiele dyscyplin
    • Struktura BABOK® Guide
    • Obszary wiedzy o analizie biznesowej
    • Analiza biznesowa w kontekÅ›cie projektów
    • Zadania analityczne
  • Kluczowe pojÄ™cia analizy biznesowej
    • Model podstawowych pojęć analizy biznesowej
    • Schemat klasyfikacji wymagaÅ„
    • Wymagania i koncepcje
    • Cykl wymagaÅ„ i projektów technicznych
  • Planowanie i monitorowanie analizy biznesowej
    • Omówienie planowania i monitorowania analizy biznesowej
    • Planowanie podejÅ›cia do analizy biznesowej – elementy
    • Iteracyjność opracowywania wymagaÅ„
    • SzczegóÅ‚y iteracji opracowywania wymagaÅ„
    • Identyfikacja ryzyk zwiÄ…zanych z pracami analitycznymi
    • Planowanie zaangażowania interesariuszy – elementy
    • Identyfikacja interesariuszy – diagram cebulowy
    • Analiza interesariuszy
    • Planowanie nadzoru analizy biznesowej – elementy
    • Planowanie zarzÄ…dzania informacjami z analizy biznesowej – elementy
    • PrzykÅ‚ad karty wymagania – metodyka Volere
    • Identyfikacja usprawnieÅ„ wydajnoÅ›ci analizy biznesowej – elementy
  • Analiza strategii
    • Omówienie analizy strategii
    • Analiza stanu istniejÄ…cego – elementy
    • Procesy biznesowe
    • Mapa supersystemowa
    • Modelowanie procesów – przykÅ‚ad w notacji BPMN 2.0
    • OkreÅ›lenie stanu przyszÅ‚ego – elementy
    • Zamierzenia i cele biznesowe
    • ZaÅ‚ożenia i ograniczenia
    • ReguÅ‚y biznesowe
    • PrzykÅ‚adowa klasyfikacja reguÅ‚ biznesowych
    • Ocena ryzyk – elementy
    • OkreÅ›lenie strategii zmiany – elementy
  • Wydobywanie i wspóÅ‚praca
    • Omówienie wydobywania i wspóÅ‚pracy
    • Przygotowanie do wydobywania – elementy
    • Wybrane metody wydobywania
    • Metody ankietowe – atuty i sÅ‚aboÅ›ci
    • Wywiady eksperckie – atuty i sÅ‚aboÅ›ci
    • PrzeglÄ…dy dokumentów – atuty i sÅ‚aboÅ›ci
    • Warsztaty wymagaÅ„
    • Przeprowadzenie wydobywania – elementy
    • Potwierdzenie rezultatów wydobywania – elementy
    • Komunikowanie informacji z analizy biznesowej – elementy
    • ZarzÄ…dzanie wspóÅ‚pracÄ… interesariuszy – elementy
    • Prawa odbiorcy dotyczÄ…ce wymagaÅ„
    • ObowiÄ…zki odbiorcy dotyczÄ…ce wymagaÅ„
    • Typowe problemy w relacjach z interesariuszami
  • Analiza wymagaÅ„ i okreÅ›lenie koncepcji
    • Omówienie analizy wymagaÅ„ i okreÅ›lania koncepcji
    • Specyfikowanie i modelowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Cechy dobrego modelu
    • Koncepcja essential analysis
    • Klasyfikacja modeli w podejÅ›ciu MDA
    • PrzeksztaÅ‚cenie modelu PIM w model PSM
    • Podstawowa zawartość modelu CIM
    • Artefakty i standardy modelu CIM (przykÅ‚adowa metodyka analityczna)
    • Podstawowa zawartość modelu PIM
    • Artefakty i standardy modelu PIM (przykÅ‚adowa metodyka analityczna)
    • Standard modelowania realizacji przypadku użycia (przykÅ‚adowa metodyka analityczna)
    • Weryfikowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Atrybuty dobrej specyfikacji wymagaÅ„
    • Walidowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Definiowanie architektury wymagaÅ„ – elementy
    • Definiowanie opcji projektowania – elementy
    • Analiza potencjalnej wartoÅ›ci i rekomendowanie rozwiÄ…zania – elementy
  • Ocena rozwiÄ…zania
    • Omówienie oceny rozwiÄ…zania
    • Pomiar wydajnoÅ›ci rozwiÄ…zania – elementy
    • Analiza miar wydajnoÅ›ci – elementy
    • Ocena ograniczeÅ„ rozwiÄ…zania – elementy
    • Ocena ograniczeÅ„ organizacji – elementy
    • Rekomendacja dziaÅ‚aÅ„ w celu zwiÄ™kszenia wartoÅ›ci rozwiÄ…zania – elementy
  • ZarzÄ…dzanie cyklem życia wymagaÅ„
    • Omówienie zarzÄ…dzania cyklem życia wymagaÅ„
    • Åšladowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Åšladowanie wymagaÅ„
    • Utrzymywanie wymagaÅ„ – elementy
    • Rola wymagaÅ„ w cyklu tworzenia produktu
    • Priorytetyzacja wymagaÅ„ – elementy
    • Dwie metody priorytetyzacji
    • Ocena zmian w wymaganiach – elementy
    • Zatwierdzanie wymagaÅ„ – elementy
  • Odniesienie do wybranych innych źródeÅ‚ informacji z dziedziny Analizy Biznesowej
    • ZarzÄ…dzanie Procesami Biznesowymi
    • Lean & Six Sigma DMAIC/DMADV
    • ITIL®
    • Inżynieria oprogramowania
    • PrzykÅ‚adowe notacje modelowania – BPMN, UML

 

UdziaÅ‚ w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest nastÄ™pujÄ…ca: Technical Project Management – 12, Leadership – 2, Business & Strategic skills – 0.


Czas trwania: 2 dni


Cena:
 2 200 PLN netto od osoby (+23% VAT) 

Zapytaj o szczegóÅ‚y szkolenia@whitecom.com.pl 

Zapisz siÄ™ na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg