Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz siÄ™ w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.

Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.

Więcej informacji

 

Lista szkoleń

ZarzÄ…dzanie zmianami w projektach z perspektywy analityka biznesowego, kierownika projektu i PMO

W Whitecom Project Experience stykamy siÄ™ na wiele sposobów z projektami realizowanymi w różnych organizacjach i różnych branżach. Dowiadujemy siÄ™ o nich od uczestników naszych szkoleÅ„, poznajemy je realizujÄ…c usÅ‚ugi doradcze oraz audyty. Mamy okazjÄ™ obserwować je w kontekÅ›cie wdrażanych przez nas systemów wspomagajÄ…cych zarzÄ…dzanie projektami. Co ważne, mamy możliwość doÅ›wiadczania tych projektów nie tylko z perspektywy osób, które nimi zarzÄ…dzajÄ…, ale również z punktu widzenia innych ról: analityków zajmujÄ…cych siÄ™ zbieraniem i dokumentowaniem wymagaÅ„, jednostek odpowiedzialnych za zarzÄ…dzanie portfelami projektów, organizacyjnych biur zarzÄ…dzania projektami, kierowników liniowych, czy kierownictwa wyższego szczebla. Z tak różnorodnych kontaktów z projektami wynika jednoznacznie, że jednym z najwiÄ™kszych wyzwaÅ„, z którymi muszÄ… siÄ™ one mierzyć, jest skuteczne zarzÄ…dzanie zmianami. JednoczeÅ›nie, temat ten należy do tych, które wzbudzajÄ… najwiÄ™cej emocji, czemu trudno siÄ™ dziwić, majÄ…c Å›wiadomość, w jak dużym stopniu decyduje on o sukcesie lub porażce projektu. Niesprawny system zarzÄ…dzania zmianami stanowi przecież jednÄ… z gÅ‚ównych źródÅ‚owych przyczyn wszelkich możliwych perturbacji. NawarstwiajÄ…ce siÄ™ opóźnienia, przekraczane budżety, rozrost zakresu, przeciążenie zasobów, problemy z odbiorami, problemy jakoÅ›ciowe, konflikty i napiÄ™cia w relacjach z interesariuszami… To tylko niektóre z możliwych konsekwencji.

ProponujÄ…c to szkolenie chcemy doprowadzić do spotkania siÄ™ w jednym miejscu najważniejszych ról zajmujÄ…cych siÄ™ różnymi aspektami zarzÄ…dzania projektami i wzajemnego zrozumienia odmiennych perspektyw postrzegania tematu zarzÄ…dzania zmianami w projektach. Naszym celem jest zdiagnozowanie czynników utrudniajÄ…cych zarzÄ…dzanie zmianami i zidentyfikowanie gÅ‚ównych problemów w tym obszarze. JednoczeÅ›nie zaproponujemy rozwiÄ…zania i dobre praktyki, które umożliwiÄ… uporzÄ…dkowanie i usprawnienie procesów skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ na ten obszar, a także doprecyzowanie roli i znaczenia analityka biznesowego, kierownika projektu oraz PMO w tych procesach. Omówimy narzÄ™dzia i kluczowe komponenty skutecznego systemu zarzÄ…dzania zmianami w projekcie, pozwalajÄ…ce zwiÄ™kszać wartość dla organizacji generowanÄ… w projektach poprzez skuteczniejsze opisywanie i zgÅ‚aszanie zmian, trafniejsze szacowanie ich skutków i konsekwencji oraz okreÅ›lanie priorytetów zmian, a także bardziej Å›wiadome podejmowanie decyzji o akceptacji lub odrzuceniu zmian. Warsztatowa formuÅ‚a szkolenia pozwala dostosować jÄ… do specyfiki projektów oraz organizacji, z których pochodzÄ… uczestnicy. Szczególnie zależy nam na tym, żeby mogli oni możliwie najszybciej wdrożyć w swoich projektach wypracowane w trakcie trwania szkolenia rezultaty.

 

Grupa docelowa/uczestnicy szkolenia

 Warsztat adresowany jest do analityków biznesowych, kierowników projektu, czÅ‚onków zespoÅ‚ów kierujÄ…cych projektem i wspierajÄ…cych funkcje zarzÄ…dcze zwiÄ…zane z zespoÅ‚ami projektowymi, czÅ‚onków PMO, sponsorów i czÅ‚onków komitetów sterujÄ…cych w projektach, a także różnych interesariuszy którzy mogÄ… być źródÅ‚em zmian w projektach, w szczególnoÅ›ci użytkowników produktów powstajÄ…cych w projektach. Zakres tematyczny szkolenia oraz umiejÄ™tnoÅ›ci i wiedza, jakie można uzyskać w ramach szkolenia znajdujÄ… zastosowanie w ramach każdej metodyki czy standardu zarzÄ…dzania projektami.

 

Program szkolenia

Wprowadzenie: Historia pewnego projektu

Studium przypadku, od którego rozpoczynamy szkolenie to bardzo typowa historia. Prawdopodobnie każdy z uczestników mógÅ‚by opowiedzieć przynajmniej kilka podobnych przykÅ‚adów z wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia. Znakomita wiÄ™kszość projektów prÄ™dzej, czy później zaczyna doÅ›wiadczać dolegliwoÅ›ci, która doczekaÅ‚a siÄ™ wÅ‚asnej nazwy w terminologii zarzÄ…dzania projektami. Scope creep, czyli rozrost zakresu pojawia siÄ™ w projektach dużych i maÅ‚ych, zÅ‚ożonych i prostych, pionierskich i rutynowych, realizowanych wÅ‚asnymi zasobami organizacji i zlecanych zewnÄ™trznym wykonawcom. Dyskusja na temat tego zjawiska pozwoli nam zdefiniować ramy tematyczne dla caÅ‚ego szkolenia, oraz zebrać zagadnienia, które w szczególny sposób interesujÄ… uczestników szkolenia.


Diagnoza: Objawy, przyczyny i konsekwencje nieskutecznego zarzÄ…dzania zmianami w projektach

Poszukiwanie rozwiÄ…zaÅ„ problemu wymaga uprzedniej starannej diagnozy takiego problemu. Dlatego tÄ™ część szkolenia poÅ›wiÄ™cimy zrozumieniu, na czym w istocie polegajÄ… wyzwania zwiÄ…zane z zarzÄ…dzaniem zmianami w projektach. Naszym celem bÄ™dzie sporzÄ…dzenie rejestru objawów typowych dla nieskutecznego zarzÄ…dzania zmianami oraz zidentyfikowanie źródÅ‚owych przyczyn tych objawów. UÅ›wiadomimy sobie również dlaczego i w jaki sposób nieskuteczne zarzÄ…dzanie zmianami utrudnia osiÄ…ganie celów wydajnoÅ›ciowych zdefiniowanych dla projektu i przyczynia siÄ™ do zmniejszenia wartoÅ›ci powstajÄ…cej w projekcie, w konsekwencji zagrażajÄ…c osiÄ…gniÄ™ciu oczekiwanych dziÄ™ki projektowi korzyÅ›ci biznesowych.


Inżynieria wymagań fundamentem skutecznego zarządzania zmianami

Z naszych doÅ›wiadczeÅ„ zebranych w wielu projektach realizowanych w organizacjach dziaÅ‚ajÄ…cych w bardzo różnych branżach wynika jednoznacznie, że jednym z fundamentalnych źródeÅ‚ problemów w skutecznym zarzÄ…dzaniu zmianami w projekcie sÄ… niedoskonaÅ‚oÅ›ci na poziomie analizy biznesowej. TÄ™ część szkolenia poÅ›wiÄ™cimy na zrozumienie, w jakich obszarach analizy biznesowej, a w szczególnoÅ›ci inżynierii wymagaÅ„ można szukać recepty na nieskuteczność zarzÄ…dzania zmianami w projektach. Przyjrzymy siÄ™ najlepszym praktykom wydobywania, dokumentowania, analizowania, specyfikowania i zarzÄ…dzania wymaganiami w kontekÅ›cie konkretnej potrzeby biznesowej oraz konkretnego zbioru uwarunkowaÅ„ definiujÄ…cego Å›rodowisko danego projektu. Odpowiemy na pytania dotyczÄ…ce niezbÄ™dnych umiejÄ™tnoÅ›ci oraz roli analityka biznesowego w zarzÄ…dzaniu zmianami. Zaproponujemy narzÄ™dzia i metody analityczne, które w szczególnym stopniu pomagajÄ… skutecznie zarzÄ…dzać zmianami w projekcie.


Elementy procesu zarzÄ…dzania zmianami w projekcie

Należyta inżynieria wymagaÅ„ stanowi wprawdzie fundament dla rozwiÄ…zania problemów omawianych na tym szkoleniu, ale kluczowe mechanizmy tego rozwiÄ…zania znajdujÄ… siÄ™ w obszarze zarzÄ…dzania projektami. Omówienie tych mechanizmów rozpoczniemy od scharakteryzowania infrastruktury i elementów procesu pozwalajÄ…cego na:

  • IdentyfikacjÄ™ i formalne zgÅ‚aszanie wszelkich zmian w projekcie przez każdego z interesariuszy
  • KompletnÄ… i zrozumiaÅ‚Ä… ocenÄ™ wpÅ‚ywu zgÅ‚aszanych zmian na różne aspekty projektu
  • OkreÅ›lanie i ocenianie możliwych sposobów podejÅ›cia do proponowanej zmiany oraz wskazywanie najbardziej optymalnego z tych sposobów podejÅ›cia
  • Podejmowanie decyzji o wdrożeniu lub odrzuceniu zmiany oraz nadawanie stosownych priorytetów zmianom, które majÄ… być wdrażane
  • Skuteczne monitorowanie wdrożenia zatwierdzonych zmian

OmawiajÄ…c elementy procesu zarzÄ…dzania zmianami przyjrzymy siÄ™ nie tylko procedurom i niezbÄ™dnym dziaÅ‚aniom, ale również rolom biorÄ…cym udziaÅ‚ w tym procesie oraz reguÅ‚om, które wpÅ‚ywajÄ… na jego przebieg.


Znaczenie komunikacji i przywództwa

Nawet bardzo przemyÅ›lany i starannie zaprojektowany proces pozostaje fikcjÄ…, jeÅ›li nie towarzyszÄ… mu odpowiednie zachowania osób odpowiedzialnych za realizacjÄ™ dziaÅ‚aÅ„ przewidzianych w tym procesie. W tej części skupimy siÄ™ na tym, w jaki sposób sprawić, by uczestnicy procesu zarzÄ…dzania zmianami przejawiali motywacjÄ™ do jego przestrzegania. Zastanowimy siÄ™ nad pożądanymi z tej perspektywy cechami komunikacji w projekcie i w organizacji. Zidentyfikujemy dziaÅ‚ania o charakterze przywódczym, które zmobilizujÄ… uczestników procesu do jego skutecznej realizacji.


Podstawowe narzędzia zarządzania zmianami

Obok procesu i „czynnika ludzkiego”, o skutecznym zarzÄ…dzaniu zmianami decyduje również dobór odpowiednich narzÄ™dzi wspomagajÄ…cych ten wymiar projektu. Ta część szkolenia ma na celu wymianÄ™ doÅ›wiadczeÅ„ oraz rekomendacji dotyczÄ…cych takich narzÄ™dzi.


Zarządzanie zmianami w projekcie to odpowiedzialność dla całej organizacji

MiarÄ… skutecznoÅ›ci każdego mechanizmu wykorzystywanego w organizacji nie jest spektakularny sukces pojedynczego projektu, który może być dzieÅ‚em przypadku, czy – w najlepszym razie – zaangażowaniu w taki projekt najlepszych zasobów, jakimi dysponuje organizacja. O prawdziwej skutecznoÅ›ci i dojrzaÅ‚oÅ›ci w jakimÅ› obszarze można mówić dopiero, kiedy organizacja zyskuje zdolność do powtarzalnego stosowania procesów, podejmowania zachowaÅ„ i korzystania z narzÄ™dzi dotyczÄ…cych takiego obszaru. W konsekwencji zaÅ› może wypracować metody mierzenia, analizowania i doskonalenia tych mechanizmów. W tym kontekÅ›cie doprowadzenie do skutecznego zarzÄ…dzania zmianami w projektach staje siÄ™ odpowiedzialnoÅ›ciÄ… nie tylko analityków biznesowych i kierowników projektu, ale również innych ról w organizacji, w tym w szczególnoÅ›ci organizacyjnego PMO. W tej części skupimy siÄ™ wiÄ™c gÅ‚ównie na roli i możliwym zaangażowaniu PMO w zarzÄ…dzanie zmianami w projektach.


Podsumowanie: Jak możesz skuteczniej zarządzać zmianami w swoim następnym projekcie?

Naszym celem w ramach tego szkolenia jest nie tylko wnikliwa analiza zarzÄ…dzania zmianami w projektach i wypracowanie rozwiÄ…zaÅ„, które sÄ… w stanie zwiÄ™kszyć skuteczność organizacji w tym wymiarze. Zależy nam przede wszystkim, by uczestnicy szkolenia zrozumieli, jakie konkretne dziaÅ‚ania powinni podjąć po zakoÅ„czeniu szkolenia, by skutecznie takie rozwiÄ…zania wdrożyć w swoich projektach i organizacjach. Zaplanowanie takich dziaÅ‚aÅ„ jest najważniejszym oczekiwanym rezultatem tego szkolenia i to wÅ‚aÅ›nie chcemy potwierdzić w ramach podsumowania.

 

Dodatkowe informacje

UdziaÅ‚ w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest nastÄ™pujÄ…ca: Technical Project Management – 7, Leadership – 5, Business & Strategic skills – 2.


Czas trwania:
  2 dni

Cena: 2 300 PLN netto od osoby (+23% VAT)

Zapisz siÄ™ na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg