Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz siÄ™ w:

Stopka


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.

Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.

Więcej informacji

 

Aktualności

Portfolio Experience 2019

2019-01-23

www.portfolioexperience.pl


Pięć powodów, dla których warto wziąć udziaÅ‚

Od kilku lat w moim wiosennym kalendarzu zawodowym znajduje siÄ™ wydarzenie, które ma dla mnie szczególny charakter – konferencja Portfolio Experience. Jako jej wspóÅ‚organizator, a wÅ‚aÅ›ciwie raczej wspóÅ‚twórca, wykazujÄ™ silny zwiÄ…zek emocjonalny z tym wydarzeniem. MuszÄ™ jednak przyznać, że sÄ… to emocje majÄ…ce bardzo silne podÅ‚oże racjonalne, na które skÅ‚adajÄ… siÄ™ miÄ™dzy innymi takie elementy jak: moje wÅ‚asne doÅ›wiadczenia w obszarze zarzÄ…dzania projektami, programami i portfelami projektów (PPM), porównania z innymi podobnymi wydarzeniami, w których mam okazjÄ™ uczestniczyć, czy uważne wsÅ‚uchiwanie siÄ™ w informacje zwrotne od uczestników poprzednich edycji, a także oczekiwania i potrzeby klientów, którzy mogÄ… być tÄ… konferencjÄ… zainteresowani. Gdybym miaÅ‚ dokÅ‚adniej nazwać te emocje, to użyÅ‚bym nieco opisowego okreÅ›lenia „merytoryczny entuzjazm twórczy poÅ‚Ä…czony z odpowiedzialnym zaangażowaniem”. I choć zdajÄ™ sobie sprawÄ™, że nie brzmi to szczególnie romantycznie, to przez ostatnich kilka lat sprawdzaÅ‚o siÄ™ znakomicie w kontekÅ›cie konferencji.

Od dobrych kilku tygodni jesteÅ›my coraz bardziej pochÅ‚oniÄ™ci przygotowaniami do tegorocznej edycji. Jak co roku, jednym z naszych podstawowych celów jest przygotowanie wydarzenia, które z jednej strony zainteresuje uczestników poprzednich edycji, a z drugiej przekona do siebie nowe osoby. PostanowiÅ‚em w zwiÄ…zku z tym przedstawić w telegraficznym skrócie pięć najważniejszych powodów, dla których wedÅ‚ug mnie warto zarezerwować sobie w kalendarzu datÄ™ 8 kwietnia (a być może również 9 kwietnia). Kolejność nie jest tu może najważniejsza – każdy z tych powodów może mieć nieco innÄ… wagÄ™ dla różnych osób – ale przyznajÄ™, że oddaje ona mojÄ…, subiektywnÄ… ocenÄ™ ich istotnoÅ›ci.

Różnorodność
OsobiÅ›cie uważam, że jest to czynnik najważniejszy. Bardzo Å›wiadomie dążymy do zebrania w trakcie konferencji szerokiej i silnie zróżnicowanej reprezentacji osób zajmujÄ…cych siÄ™ lub zainteresowanych tematem PPM. Chcemy, by spotykali siÄ™ tu ludzie reprezentujÄ…cy różne branże, czy sektory i różne organizacje, a przy tym peÅ‚niÄ…cy w tych organizacjach różne role. I mamy tutaj na myÅ›li zarówno silnie zróżnicowane grono uczestników, jak i goÅ›ci wystÄ™pujÄ…cych, czy prowadzÄ…cych zajÄ™cia warsztatowe w ramach konferencji. Takie podejÅ›cie jest odpowiedziÄ… na jedno z częściej i silniej akcentowanych oczekiwaÅ„ uczestników. Niemal trzy czwarte osób, które w ostatnich latach wypeÅ‚niÅ‚y ankiety oceniajÄ…ce za najwiÄ™kszÄ… wartość konferencji uważa „możliwość spojrzenia na PMO z rożnych perspektyw, różnych biznesów”, „spotkanie z ludźmi z różnych Å›rodowisk, doÅ›wiadczajÄ…cych różnych wyzwaÅ„ zwiÄ…zanych z PPM”, czy „ciekawe poÅ‚Ä…czenie różnorodnych tematów”. Oczekiwanie różnorodnoÅ›ci jest także motywem przewodnim pytania o goÅ›ci, których chcieliby spotkać w ramach kolejnych konferencji, a także pytania, na co powinniÅ›my przede wszystkim zwrócić uwagÄ™, by przyszÅ‚e edycje byÅ‚y jeszcze bardziej atrakcyjne. Dlatego bardzo starannie dobieramy goÅ›ci zapraszanych na KonferencjÄ™, dbajÄ…c by znaleźli siÄ™ wÅ›ród nich przedstawiciele sektora publicznego i komercyjnego reprezentujÄ…cy szerokie spektrum doÅ›wiadczeÅ„, kontekstów kulturowych i branżowych oraz perspektyw wynikajÄ…cych z roli wypeÅ‚nianej w swoich organizacjach.

Intensywna partycypacja
Pewnym przedÅ‚użeniem wÄ…tku różnorodnoÅ›ci jest również proponowana przez nas formuÅ‚a Konferencji, która wychodzi daleko poza tradycyjnÄ… formÄ™ wykÅ‚adu, czy prezentacji. Zamiast tego dążymy do nieustannego wplÄ…tywania uczestników w rozmaite interakcje – zarówno z gośćmi, jak i pomiÄ™dzy sobÄ…. Nie pozwalamy im przysnąć w kÄ…ciku w drugiej godzinie wykÅ‚adu. Chcemy, żeby kreowali, kontestowali, uzupeÅ‚niali, kwestionowali, przeksztaÅ‚cali wspólnÄ… przestrzeÅ„ praktycznej mÄ…droÅ›ci, która jest efektem naszego wydarzenia. Od wielu lat wyróżnikiem naszej Konferencji sÄ… mikro-warsztaty „Round Table” opierajÄ…ce siÄ™ na poÅ‚Ä…czeniu elementu prezentacyjnego z aktywnoÅ›ciami angażujÄ…cymi wszystkich uczestników. W roku poprzednim zaproponowaliÅ›my także retrospektywnÄ… sesjÄ™ wymiany doÅ›wiadczeÅ„ opartÄ… na formule World Café, która spotkaÅ‚a siÄ™ z bardzo ciepÅ‚ym przyjÄ™ciem i czÄ™sto wymieniana byÅ‚a przez ankietowanych jako najciekawszy element Konferencji. Otrzymujemy również od uczestników wiele sugestii i podpowiedzi inspirujÄ…cych nas do modyfikowania i wzbogacania wykorzystywanych przez nas form interakcji. Dla wiÄ™kszoÅ›ci z nich „wspóÅ‚dzielenie wiedzy i doÅ›wiadczeÅ„”, „networking”, „natchnienie ze strony osób inaczej rozwiÄ…zujÄ…cych podobne do moich problemy”, to jeden z gÅ‚ównych celów, jakie chcÄ… osiÄ…gnąć dziÄ™ki Konferencji. W tym roku również obiecujemy dużą dawkÄ™ interakcji i partycypacji.

Połączenie merytoryki z praktyką
Praktyczna przydatność tego, co zamierzajÄ… przedstawić nasi goÅ›cie to jedno z gÅ‚ównych kryteriów, jakimi kieruje siÄ™ Rada Programowa podejmujÄ…c decyzje o doborze zaproszonych goÅ›ci. Idealni kandydaci to dla nas znakomicie przygotowani merytorycznie fachowcy, którzy wielokrotnie mogli sprawdzić swoje metody i narzÄ™dzia w konkretnych projektach, a przy tym potrafiÄ… w inspirujÄ…cy sposób przekazać swoje doÅ›wiadczenia innym i robiÄ… to na co dzieÅ„ w swoich publikacjach i dziaÅ‚aniach edukacyjnych. Nasi uczestnicy oczekujÄ… od nas „prezentowania praktycznych przykÅ‚adów popartych teoriÄ…”, „doÅ›wiadczonych liderów prezentujÄ…cych innowacyjne podejÅ›cie do podejmowanych wyzwaÅ„” i „mówców, którzy skutecznie Å‚Ä…czÄ… spojrzenie akademickie z praktykÄ…”. WÅ‚aÅ›nie takie osoby zyskujÄ… przy tym najwyższe oceny od uczestników. Mark Price Perry, Alfonso Bucero, Paul Hodgkins, Olivier Lazar, Peter Taylor, Beth Ouellette, Craig Kilford, Kimberly Wiefling, Henny Portman, Marek SkaÅ‚a – to tylko niektóre przykÅ‚ady takich goÅ›ci z lat poprzednich. Osadzeni w konkretnych realiach konkretnych organizacji, ilustrujÄ…cy swoje prezentacje rzeczywistymi przykÅ‚adami, podpierajÄ…cy siÄ™ faktami, wskaźnikami, danymi potwierdzajÄ…cymi stawiane tezy. Twardo stÄ…pajÄ…cy po ziemi i umiejÄ™tnie dzielÄ…cy siÄ™ swoimi cennymi doÅ›wiadczeniami i mÄ…droÅ›ciÄ…, a nie tylko opowiadajÄ…cy bajki. Przygotowywana przez nas lista tegorocznych goÅ›ci stanowi znakomitÄ… kontynuacjÄ™ tego trendu.

Przewidywalność połączona z wyjątkowością
Lubimy jasne reguÅ‚y gry i dbamy o wywiÄ…zywanie siÄ™ z deklaracji i obietnic. Starannie pilnujemy czasu, realizujemy ustalony program i jesteÅ›my przygotowani na sytuacje nadzwyczajne. Zależy nam na tym, żeby uczestnicy mieli poczucie, że wszystko jest pod kontrolÄ…, a jeÅ›li pojawia siÄ™ improwizacja i kreatywność, to dlatego, że tego chcemy, a nie dlatego, że okolicznoÅ›ci nas do tego zmuszajÄ…. Zdecydowanej wiÄ™kszoÅ›ci uczestników bardzo odpowiada jednodniowa formuÅ‚a Konferencji, a to powoduje, że – w poÅ‚Ä…czeniu ze wspomnianÄ… wczeÅ›niej różnorodnoÅ›ciÄ… – staranne zaplanowanie wydarzenia i przygotowanie siÄ™ na rozmaite niespodzianki jest absolutnie kluczowe. Przewidywalność daje nam wszystkim poczucie komfortu i spokoju. Pozwala skupić siÄ™ na realizacji oczekiwaÅ„, a te sÄ… przecież bardzo różne – czÄ™sto dość dalekosiężne. Z komentarzy uczestników dowiadujemy siÄ™ jednak, że dla wielu z nich Konferencja miaÅ‚a przeÅ‚omowe znaczenie. OtworzyÅ‚a im nowe możliwoÅ›ci dziaÅ‚ania w ramach ich organizacji, daÅ‚a nowe narzÄ™dzia, pozwoliÅ‚a nawiÄ…zać nowe relacje, dodaÅ‚a pewnoÅ›ci siebie i pokazaÅ‚a w jakich obszarach sÄ… skuteczni, a gdzie trzeba coÅ› zmienić czy usprawnić. Mamy dziesiÄ…tki konkretnych przykÅ‚adów inicjatyw zmieniajÄ…cych oblicze organizacji, które zaczęły siÄ™ w trakcie lub przy okazji naszej Konferencji. Jeden z uczestników napisaÅ‚ nam: „Ta konferencja nie tyle chyba nawet uczy mnie czegoÅ› nowego, ale uczy inspirować i motywować. PMO to czÄ™sto trudne (i samotne) wyzwanie. Taka motywacja i odkrycie, że inni majÄ… podobne trudnoÅ›ci sÄ… bezcenne.” No i mamy taki maÅ‚y paradoks, Å‚Ä…czÄ…cy przewidywalność z nieprzewidywalnoÅ›ciÄ….

Prezenty i nagrody
To taki deser. Takie maÅ‚e „coÅ› wiÄ™cej”. Każda kolejna edycja obfituje w coraz wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ prezentów, nagród i dodatkowych drobiazgów (niekiedy caÅ‚kiem pokaźnych), jakie uczestnicy mogÄ… zabrać ze sobÄ…. Mamy oczywiÅ›cie doroczny konkurs PMO Award poÅ‚Ä…czony nie tylko ze statuetkami i dyplomami, ale bardzo namacalnymi dodatkowymi korzyÅ›ciami dla zwyciÄ™zców. Ale mamy także maÅ‚e i duże prezenty i nagrody dostÄ™pne praktycznie dla wszystkich, którzy aktywnie uczestniczÄ… w Konferencji. W trakcie zeszÅ‚orocznej edycji niemal każda osoba, która wypeÅ‚niÅ‚a ankietÄ™ oceniajÄ…cÄ… otrzymaÅ‚a taki prezent. A my mogliÅ›my przeczytać „PodobaÅ‚o mi siÄ™ losowanie książek :) zawsze fajnie z czymÅ› takim wrócić do domu”. W tym roku także bÄ™dÄ… prezenty i nagrody. I choć nie one decydujÄ… o merytorycznej wartoÅ›ci naszego wydarzenia, to z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… dodajÄ… nam wszystkim pogody ducha i przyczyniajÄ… siÄ™ do jeszcze lepszej atmosfery.

Zapraszam do udziaÅ‚u w tegorocznej Konferencji, której temat przewodni brzmi PMO as the Transformation Enabler. JeÅ›li szukasz inspiracji i nowego spojrzenia. JeÅ›li chcesz spotkać siÄ™ z różnymi ludźmi, z różnych krajów, Å›rodowisk, branż i organizacji. PeÅ‚niÄ…cych różne role, ale majÄ…cych podobne do twoich problemy zwiÄ…zane z zarzÄ…dzaniem projektami, programami i portfelami projektów. JeÅ›li cenisz sobie przewidywalność, w ramach której możesz odkryć coÅ›, co caÅ‚kowicie zmieni Twój Å›wiat. To Konferencja Portfolio Experience jest wydarzeniem, na którym nie może ciÄ™ zabraknąć.

 

Autor: Paweł Dąbrowski


PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg