Zadzwoń do nas (+48) 781 006 800 lub napisz: kontakt@whitecom.com.pl


Szukasz oferty dla siebie?
Kierownik projektu
rozwin
Szukasz szkolenia?
Kierownik projektu
rozwin

Najbliższe szkolenia

Obecnie znajdujesz siÄ™ w:

Szkolenia


Informacje o firmie

Jesteśmy firmą koncentrującą się na specyficznych potrzebach naszych klientów. Naszym priorytetem jest wybór jak najlepszych rozwiązań zapewniających podniesienie efektywności działania organizacji klienta.

Firma WHITECOM Sp. z o. o. korzysta z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0.

Więcej informacji

 

Lista szkoleń

Analiza Biznesowa według BABOK® Guide 3.0

W naszej codziennej pracy wszyscy spotykamy siÄ™ z przeróżnymi problemami natury procesowej czy organizacyjnej, wszechobecnymi zmianami – wewnÄ™trznymi dla naszej organizacji bÄ…dź zewnÄ™trznymi, do których trzeba siÄ™ dostosować. CzÄ™sto pojawiajÄ… siÄ™ też nowe, Å›wiatÅ‚e pomysÅ‚y na usprawnienia.

Czy widać w tych zmianach ukierunkowanÄ… wizjÄ™, strategiÄ™, wzajemnÄ… koordynacjÄ™? Czy majÄ… one jasno okreÅ›lone cele, w sposób jednoznaczny, wzajemnie spójny i możliwy do zmierzenia? A może jednak jest to trochÄ™ chaotyczny zbiór inicjatyw, które zwykle koÅ„czÄ… siÄ™ tak zwanym „sukcesem”?

Jak prowadzić takie inicjatywy? Jak zadbać o ich sens i przydatność dla naszej organizacji?

Podczas szkolenia uczestnicy poznajÄ… metodyczne podejÅ›cie do realizacji prac o charakterze analiz biznesowych w oparciu o uznane kompendium dobrych praktyk w tej dziedzinie - BABOK® Guide w wersji 3.0.

Profil uczestników:

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Osób poczÄ…tkujÄ…cych w obszarze analizy biznesowej
  • Analityków biznesowych zainteresowanych poszerzeniem swojej wiedzy o praktyki/narzÄ™dzia zawarte w BABOK®Guide 3.0
  • Analityków biznesowych zainteresowanych metodycznym podejÅ›ciem do realizacji prac o charakterze analiz biznesowych
  • Osób, które definiujÄ… cele i zakres projektów biznesowych/IT


Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z metodami, dobrymi praktykami oraz technikami wykorzystywanymi w pracach o charakterze analiz biznesowych w oparciu o  BABOK® Guide 3.0


KorzyÅ›ci dla uczestników:

  • Poznanie praktycznego, metodycznego podejÅ›cia do wykonywania analiz biznesowych
  • Zapoznanie siÄ™ z szeregiem dobrych praktyk i technik zawartych w BABOK® Guide 3.0
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci poprawnego definiowania celów i zakresu projektów


Metody szkoleniowe:

Szkolenie jest prowadzone w formie wykÅ‚adu, ćwiczeÅ„ i dyskusji z uczestnikami, przy wykorzystaniu przykÅ‚adowych tematów projektów analitycznych.


Program szkolenia:

  • Wprowadzenie do szkolenia
    • Przedstawienie celów i programu szkolenia
    • Krótka prezentacja uczestników
  • Podstawy analizy biznesowej
    • Co to jest BABOK® Guide?
    • Co to jest analiza biznesowa?
    • Perspektywy analizy biznesowej
    • Na czym polega rola analityka biznesowego?
    • Kompetencje podstawowe analityka biznesowego
    • Kluczowe czynniki sukcesu analityka biznesowego
    • Czym nie zajmuje siÄ™ analityk biznesowy?
    • Jedna profesja wiele dyscyplin
    • Struktura BABOK® Guide
    • Obszary wiedzy o analizie biznesowej
    • Analiza biznesowa w kontekÅ›cie projektów
    • Zadania analityczne
  • Kluczowe pojÄ™cia analizy biznesowej
    • Model podstawowych pojęć analizy biznesowej
    • Schemat klasyfikacji wymagaÅ„
    • Wymagania i koncepcje
    • Cykl wymagaÅ„ i projektów technicznych
  • Planowanie i monitorowanie analizy biznesowej
    • Omówienie planowania i monitorowania analizy biznesowej
    • Planowanie podejÅ›cia do analizy biznesowej – elementy
    • Iteracyjność opracowywania wymagaÅ„
    • SzczegóÅ‚y iteracji opracowywania wymagaÅ„
    • Identyfikacja ryzyk zwiÄ…zanych z pracami analitycznymi
    • Planowanie zaangażowania interesariuszy – elementy
    • Identyfikacja interesariuszy – diagram cebulowy
    • Analiza interesariuszy
    • Planowanie nadzoru analizy biznesowej – elementy
    • Planowanie zarzÄ…dzania informacjami z analizy biznesowej – elementy
    • PrzykÅ‚ad karty wymagania – metodyka Volere
    • Identyfikacja usprawnieÅ„ wydajnoÅ›ci analizy biznesowej – elementy
  • Analiza strategii
    • Omówienie analizy strategii
    • Analiza stanu istniejÄ…cego – elementy
    • Procesy biznesowe
    • Mapa supersystemowa
    • Modelowanie procesów – przykÅ‚ad w notacji BPMN 2.0
    • OkreÅ›lenie stanu przyszÅ‚ego – elementy
    • Zamierzenia i cele biznesowe
    • ZaÅ‚ożenia i ograniczenia
    • ReguÅ‚y biznesowe
    • PrzykÅ‚adowa klasyfikacja reguÅ‚ biznesowych
    • Ocena ryzyk – elementy
    • OkreÅ›lenie strategii zmiany – elementy
  • Wydobywanie i wspóÅ‚praca
    • Omówienie wydobywania i wspóÅ‚pracy
    • Przygotowanie do wydobywania – elementy
    • Wybrane metody wydobywania
    • Metody ankietowe – atuty i sÅ‚aboÅ›ci
    • Wywiady eksperckie – atuty i sÅ‚aboÅ›ci
    • PrzeglÄ…dy dokumentów – atuty i sÅ‚aboÅ›ci
    • Warsztaty wymagaÅ„
    • Przeprowadzenie wydobywania – elementy
    • Potwierdzenie rezultatów wydobywania – elementy
    • Komunikowanie informacji z analizy biznesowej – elementy
    • ZarzÄ…dzanie wspóÅ‚pracÄ… interesariuszy – elementy
    • Prawa odbiorcy dotyczÄ…ce wymagaÅ„
    • ObowiÄ…zki odbiorcy dotyczÄ…ce wymagaÅ„
    • Typowe problemy w relacjach z interesariuszami
  • Analiza wymagaÅ„ i okreÅ›lenie koncepcji
    • Omówienie analizy wymagaÅ„ i okreÅ›lania koncepcji
    • Specyfikowanie i modelowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Cechy dobrego modelu
    • Koncepcja essential analysis
    • Klasyfikacja modeli w podejÅ›ciu MDA
    • PrzeksztaÅ‚cenie modelu PIM w model PSM
    • Podstawowa zawartość modelu CIM
    • Artefakty i standardy modelu CIM (przykÅ‚adowa metodyka analityczna)
    • Podstawowa zawartość modelu PIM
    • Artefakty i standardy modelu PIM (przykÅ‚adowa metodyka analityczna)
    • Standard modelowania realizacji przypadku użycia (przykÅ‚adowa metodyka analityczna)
    • Weryfikowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Atrybuty dobrej specyfikacji wymagaÅ„
    • Walidowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Definiowanie architektury wymagaÅ„ – elementy
    • Definiowanie opcji projektowania – elementy
    • Analiza potencjalnej wartoÅ›ci i rekomendowanie rozwiÄ…zania – elementy
  • Ocena rozwiÄ…zania
    • Omówienie oceny rozwiÄ…zania
    • Pomiar wydajnoÅ›ci rozwiÄ…zania – elementy
    • Analiza miar wydajnoÅ›ci – elementy
    • Ocena ograniczeÅ„ rozwiÄ…zania – elementy
    • Ocena ograniczeÅ„ organizacji – elementy
    • Rekomendacja dziaÅ‚aÅ„ w celu zwiÄ™kszenia wartoÅ›ci rozwiÄ…zania – elementy
  • ZarzÄ…dzanie cyklem życia wymagaÅ„
    • Omówienie zarzÄ…dzania cyklem życia wymagaÅ„
    • Åšladowanie wymagaÅ„ – elementy
    • Åšladowanie wymagaÅ„
    • Utrzymywanie wymagaÅ„ – elementy
    • Rola wymagaÅ„ w cyklu tworzenia produktu
    • Priorytetyzacja wymagaÅ„ – elementy
    • Dwie metody priorytetyzacji
    • Ocena zmian w wymaganiach – elementy
    • Zatwierdzanie wymagaÅ„ – elementy
  • Odniesienie do wybranych innych źródeÅ‚ informacji z dziedziny Analizy Biznesowej
    • ZarzÄ…dzanie Procesami Biznesowymi
    • Lean & Six Sigma DMAIC/DMADV
    • ITIL®
    • Inżynieria oprogramowania
    • PrzykÅ‚adowe notacje modelowania – BPMN, UML

 

UdziaÅ‚ w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest nastÄ™pujÄ…ca: Technical Project Management – 12, Leadership – 2, Business & Strategic skills – 0.


Czas trwania: 2 dni


Cena:
 2 200 PLN netto od osoby (+23% VAT) 

Zapytaj o szczegóÅ‚y szkolenia@whitecom.com.pl 

Zapisz siÄ™ na szkolenie

PMI®, PMP®, CAPM®, PMI-ACP®, PgMP®, PfMP®, PMI-RMP®, PMBOK® Guide are registered marks of the Project Management Institute, Inc.
PMI® Registered Education Provider logo is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

© by WHITECOM Project Experience
Projekt i wykonanie: BProg