Management 3.0 – praktyki zwinnego przywództwa
Warsztat „Management 3.0 – praktyki zwinnego przywództwa”, jest polską – rozwiniętą i zmodyfikowaną przez prowadzących - wersją warsztatu opracowanego przez Jurgena Appelo, propagatora nowatorskich metod zarządzania, autora książek „Management 3.0” i „Managing for Happiness”.
Warsztat „Management 3.0 – praktyki zwinnego przywództwa” to wiedza, inspiracje i konkretne praktyki z obszaru nowoczesnego zarządzania zespołami, projektami i firmami, dotyczący takich aspektów zarządzania i przywództwa, jak:
- Myślenie systemowe i teoria złożoności
- Rola i zadania lidera w zwinnej organizacji
- Motywacje ludzi
- Wyznaczanie celów i definiowanie ograniczeń
- Upełnomocnienie zespołów oraz delegowanie decyzji i odpowiedzialności
- Rozwijanie kompetencji w zespole i tworzenie organizacji opartej na wiedzy
- Informacja zwrotna (ang. feedback) i tworzenie kultury feedback’u
- Zwinne struktury organizacyjne
Cel warsztatu Management 3.0
Celem warsztatu jest praktyczne – w formie ćwiczeń, dyskusji i krótkich prezentacji przedstawienie zasad i praktyk Management 3.0 - zwinnego przywództwa w zespołach oraz zwinnego zarządzania w firmie oraz przygotowanie uczestników do wprowadzenia i praktycznego stosowania tych zasad i praktyk w swoich zespołach i/lub firmach.
Grupa docelowa/uczestnicy szkolenia
Warsztat Management 3.0 przeznaczony jest dla:
- Team leaderów, agile coachów, scrum masterów,
- Kierowników projektów, kierowników zespołów projektowych oraz innych specjalistów (nie tylko ze świata IT),
- Liderów i menedżerów działów, firm i organizacji
pragnących poznać, a następnie wprowadzać w swoich zespołach, działach i firmach zasady i praktyki zwinnego zarządzania (zebrane pod szyldem Management 3.0
Program warsztatu
Dzień 1: tematy
- Dlaczego Management 3.0 i zwinne przywództwo. Zwinne przywództwo (ang. Agile leadership) to podejście do przewodzenia i zarządzania ludźmi i zespołami projektowymi, uruchamiające kreatywność, inicjatywę pracowników wiedzy i ich innowacyjność, prowadzące do efektywniejszej pracy i lepszych jej rezultatów. Dowiesz się dlaczego zastępuje ono tradycyjne koncepcje zarządzania związane z hierarchicznymi strukturami organizacji i jakie są jego podstawowe elementy. A także czym jest teoria złożoności (ang. complexity thinking), będąca koncepcyjną podstawą zwinnego podejścia oraz jakie są problemy tradycyjnego linearnego myślenia i podejścia.
- Menedżer 3.0 Rola lidera i menedżera w zwinnej firmie: przedstawienie i analizę metafory lidera jako ogrodnika, wypracowanie i przedyskutowanie ról i odpowiedzialności zwinnego lidera i menedżera – Menedżera 3.0.
- Wewnętrzna motywacja to właśnie przyczyna dlaczego ludzie rano wstają z łóżka. A ponieważ to właśnie ludzie są najważniejszym elementem organizacji, menedżerowie muszą uczynić wszystko, by ludzie byli aktywni, kreatywni i zmotywowani. Dowiesz się na czym polega różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną, poznasz 10 wewnętrznych czynników motywacji, a także techniki pozwalające poznać Twoich współpracowników oraz zrozumieć co jest ważne dla ludzi w Twoim zespole.
- Wyznaczanie celów i definiowanie ograniczeń. OKRs (Objectives and Key Results): przedstawienie koncepcji oraz przykładów OKR z różnych firm. Ćwiczenie: OKR w zespołach uczestników. Ekosystem metryk: przedstawienie i przedyskutowanie 12 zasad tworzenia metryk.
Dzień 2: tematy
- Upełnomocnienie daje wiele odpowiedzi na pytanie: na czym polega właściwe zarządzanie. Zespoły są w stanie samo-organizować się, lecz wymaga to przekazania władzy i uprawnień decyzyjnych w ręce zespołu (ang. empowerment), a także zaufania ze strony menedżerów. Dowiesz się, jak można spowodować, by samo-organizujące się zespoły sprawnie funkcjonowały, jak przekazywać uprawnienia decyzyjne, a także jakie są wyzwania związane z przekazaniem władzy w ręce zespołu. Poznasz także nietypowe techniki rozproszonej kontroli, jak 7 poziomów delegowania i tablica uprawnień.
- Komunikacja w duchu Management 3.0 (opcja) Kultura feedback’u - udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej,udzielanie feedbacku pisemnego, improwizacja w komunikacji, Okno Johari, inne techniki komunikacji dotyczące doskonalenia i usprawnień.
- Rozwijanie kompetencji to kluczowe zagadnienie dla dobrze realizowanej pracy. Zespoły mogą osiągnąć stawiane im cele tylko wtedy, kiedy ich członkowie posiadają odpowiednie kwalifikacje i kompetencje. Dlatego też kolejnym zadaniem menedżera jest umożliwienie rozwoju kompetencji jego ludzi. Dowiesz się jak i kiedy stosować różne podejścia rozwoju kompetencji indywidualnych, jak i rozwoju kompetencji zespołu. Poznasz także tzw. siatkę celebracji, praktyczną metodę analizy sposobu pracy i jej efektów.
- Struktury organizacyjne w znaczący sposób wpływają na funkcjonowanie organizacji. Ponieważ wiele zespołów pracuje w złożonych organizacjach, to konieczna jest analiza wpływu struktury organizacyjnej na pracę zespołów, a w szczególności na komunikację. Dowiesz się, jak rozwijać strukturę organizacyjną na podobieństwo fraktali, jak równoważyć specjalizację i generalizację oraz kiedy budować zespoły funkcjonalne, a kiedy zespoły cross-funkcjonalne. A także jak budować zespoły będące elementami sieci wartości.
- Retrospektywa – podsumowanie: szkolenie podsumujemy wspólnie, wskazując najważniejsze omawiane zagadnienia, techniki i koncepcje oraz metody ich wprowadzenia do praktyki projektowej uczestników szkolenia.
Warsztat prowadzą: dr Jerzy Stawicki i Dariusz Wylon.
Terminy i organizacja warsztatu:
Warsztat otwarty prowadzony jest w następujących terminach:
- 26-27.02.2018
- 25-26.04.2018
- 14-15.06.2018
Koszty
Koszt szkolenia: 2550 PLN + 23 % VAT od osoby.
Koszt ten obejmuje:
- Przeprowadzenie 2-dniowego szkolenia przez 2 licencjonowanych trenerów
- Handouty i kompletne materiały szkoleniowe po szkoleniu
- Rekwizyty do gier
- Obiady oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia
Przy zgłoszeniu na mniej niż tydzień przed szkoleniem - cena 2700 +23%VAT.
Materiały i język warsztatu:
Warsztat prowadzony jest w języku polskim, także materiały dla uczestników są w języku polskim.
Materiały dla uczestników warsztatu obejmują:
- Hand-out z podstawową prezentacją (uczestnicy otrzymują na początku warsztatu)
- Rekwizyty do gier (Moving Motivators i Delegation Poker)
- Pełna prezentacja i inne materiały (uczestnicy otrzymują drogą mailową po warsztacie)
Dodatkowe informacje
Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 punktów PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 0, Leadership – 9, Business & Strategic skills – 5.
Zapisz się na szkolenie