Management 3.0 – praktyki zwinnego przywództwa
Warsztat „Management 3.0 – praktyki zwinnego przywództwa”, jest polskÄ… – rozwiniÄ™tÄ… i zmodyfikowanÄ… przez prowadzÄ…cych - wersjÄ… warsztatu opracowanego przez Jurgena Appelo, propagatora nowatorskich metod zarzÄ…dzania, autora książek „Management 3.0” i „Managing for Happiness”.
Warsztat „Management 3.0 – praktyki zwinnego przywództwa” to wiedza, inspiracje i konkretne praktyki z obszaru nowoczesnego zarzÄ…dzania zespoÅ‚ami, projektami i firmami, dotyczÄ…cy takich aspektów zarzÄ…dzania i przywództwa, jak:
- Myślenie systemowe i teoria złożoności
- Rola i zadania lidera w zwinnej organizacji
- Motywacje ludzi
- Wyznaczanie celów i definiowanie ograniczeÅ„
- UpeÅ‚nomocnienie zespoÅ‚ów oraz delegowanie decyzji i odpowiedzialnoÅ›ci
- Rozwijanie kompetencji w zespole i tworzenie organizacji opartej na wiedzy
- Informacja zwrotna (ang. feedback) i tworzenie kultury feedback’u
- Zwinne struktury organizacyjne
Cel warsztatu Management 3.0
Celem warsztatu jest praktyczne – w formie ćwiczeÅ„, dyskusji i krótkich prezentacji przedstawienie zasad i praktyk Management 3.0 - zwinnego przywództwa w zespoÅ‚ach oraz zwinnego zarzÄ…dzania w firmie oraz przygotowanie uczestników do wprowadzenia i praktycznego stosowania tych zasad i praktyk w swoich zespoÅ‚ach i/lub firmach.
Grupa docelowa/uczestnicy szkolenia
Warsztat Management 3.0 przeznaczony jest dla:
- Team leaderów, agile coachów, scrum masterów,
- Kierowników projektów, kierowników zespoÅ‚ów projektowych oraz innych specjalistów (nie tylko ze Å›wiata IT),
- Liderów i menedżerów dziaÅ‚ów, firm i organizacji
pragnących poznać, a następnie wprowadzać w swoich zespołach, działach i firmach zasady i praktyki zwinnego zarządzania (zebrane pod szyldem Management 3.0
Program warsztatu
Dzień 1: tematy
- Dlaczego Management 3.0 i zwinne przywództwo. Zwinne przywództwo (ang. Agile leadership) to podejÅ›cie do przewodzenia i zarzÄ…dzania ludźmi i zespoÅ‚ami projektowymi, uruchamiajÄ…ce kreatywność, inicjatywÄ™ pracowników wiedzy i ich innowacyjność, prowadzÄ…ce do efektywniejszej pracy i lepszych jej rezultatów. Dowiesz siÄ™ dlaczego zastÄ™puje ono tradycyjne koncepcje zarzÄ…dzania zwiÄ…zane z hierarchicznymi strukturami organizacji i jakie sÄ… jego podstawowe elementy. A także czym jest teoria zÅ‚ożonoÅ›ci (ang. complexity thinking), bÄ™dÄ…ca koncepcyjnÄ… podstawÄ… zwinnego podejÅ›cia oraz jakie sÄ… problemy tradycyjnego linearnego myÅ›lenia i podejÅ›cia.
- Menedżer 3.0 Rola lidera i menedżera w zwinnej firmie: przedstawienie i analizÄ™ metafory lidera jako ogrodnika, wypracowanie i przedyskutowanie ról i odpowiedzialnoÅ›ci zwinnego lidera i menedżera – Menedżera 3.0.
- WewnÄ™trzna motywacja to wÅ‚aÅ›nie przyczyna dlaczego ludzie rano wstajÄ… z Å‚óżka. A ponieważ to wÅ‚aÅ›nie ludzie sÄ… najważniejszym elementem organizacji, menedżerowie muszÄ… uczynić wszystko, by ludzie byli aktywni, kreatywni i zmotywowani. Dowiesz siÄ™ na czym polega różnica miÄ™dzy motywacjÄ… wewnÄ™trznÄ… a zewnÄ™trznÄ…, poznasz 10 wewnÄ™trznych czynników motywacji, a także techniki pozwalajÄ…ce poznać Twoich wspóÅ‚pracowników oraz zrozumieć co jest ważne dla ludzi w Twoim zespole.
- Wyznaczanie celów i definiowanie ograniczeÅ„. OKRs (Objectives and Key Results): przedstawienie koncepcji oraz przykÅ‚adów OKR z różnych firm. Ćwiczenie: OKR w zespoÅ‚ach uczestników. Ekosystem metryk: przedstawienie i przedyskutowanie 12 zasad tworzenia metryk.
Dzień 2: tematy
- UpeÅ‚nomocnienie daje wiele odpowiedzi na pytanie: na czym polega wÅ‚aÅ›ciwe zarzÄ…dzanie. ZespoÅ‚y sÄ… w stanie samo-organizować siÄ™, lecz wymaga to przekazania wÅ‚adzy i uprawnieÅ„ decyzyjnych w rÄ™ce zespoÅ‚u (ang. empowerment), a także zaufania ze strony menedżerów. Dowiesz siÄ™, jak można spowodować, by samo-organizujÄ…ce siÄ™ zespoÅ‚y sprawnie funkcjonowaÅ‚y, jak przekazywać uprawnienia decyzyjne, a także jakie sÄ… wyzwania zwiÄ…zane z przekazaniem wÅ‚adzy w rÄ™ce zespoÅ‚u. Poznasz także nietypowe techniki rozproszonej kontroli, jak 7 poziomów delegowania i tablica uprawnieÅ„.
- Komunikacja w duchu Management 3.0 (opcja) Kultura feedback’u - udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej,udzielanie feedbacku pisemnego, improwizacja w komunikacji, Okno Johari, inne techniki komunikacji dotyczÄ…ce doskonalenia i usprawnieÅ„.
- Rozwijanie kompetencji to kluczowe zagadnienie dla dobrze realizowanej pracy. ZespoÅ‚y mogÄ… osiÄ…gnąć stawiane im cele tylko wtedy, kiedy ich czÅ‚onkowie posiadajÄ… odpowiednie kwalifikacje i kompetencje. Dlatego też kolejnym zadaniem menedżera jest umożliwienie rozwoju kompetencji jego ludzi. Dowiesz siÄ™ jak i kiedy stosować różne podejÅ›cia rozwoju kompetencji indywidualnych, jak i rozwoju kompetencji zespoÅ‚u. Poznasz także tzw. siatkÄ™ celebracji, praktycznÄ… metodÄ™ analizy sposobu pracy i jej efektów.
- Struktury organizacyjne w znaczÄ…cy sposób wpÅ‚ywajÄ… na funkcjonowanie organizacji. Ponieważ wiele zespoÅ‚ów pracuje w zÅ‚ożonych organizacjach, to konieczna jest analiza wpÅ‚ywu struktury organizacyjnej na pracÄ™ zespoÅ‚ów, a w szczególnoÅ›ci na komunikacjÄ™. Dowiesz siÄ™, jak rozwijać strukturÄ™ organizacyjnÄ… na podobieÅ„stwo fraktali, jak równoważyć specjalizacjÄ™ i generalizacjÄ™ oraz kiedy budować zespoÅ‚y funkcjonalne, a kiedy zespoÅ‚y cross-funkcjonalne. A także jak budować zespoÅ‚y bÄ™dÄ…ce elementami sieci wartoÅ›ci.
- Retrospektywa – podsumowanie: szkolenie podsumujemy wspólnie, wskazujÄ…c najważniejsze omawiane zagadnienia, techniki i koncepcje oraz metody ich wprowadzenia do praktyki projektowej uczestników szkolenia.
Warsztat prowadzÄ…: dr Jerzy Stawicki i Dariusz Wylon.
Terminy i organizacja warsztatu:
Warsztat otwarty prowadzony jest w następujących terminach:
Koszty
Koszt szkolenia: 2550 PLN + 23 % VAT od osoby.
Koszt ten obejmuje:
- Przeprowadzenie 2-dniowego szkolenia przez 2 licencjonowanych trenerów
- Handouty i kompletne materiały szkoleniowe po szkoleniu
- Rekwizyty do gier
- Obiady oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia
Przy zgłoszeniu na mniej niż tydzień przed szkoleniem - cena 2700 +23%VAT.
Materiały i język warsztatu:
Warsztat prowadzony jest w jÄ™zyku polskim, także materiaÅ‚y dla uczestników sÄ… w jÄ™zyku polskim.
MateriaÅ‚y dla uczestników warsztatu obejmujÄ…:
- Hand-out z podstawowÄ… prezentacjÄ… (uczestnicy otrzymujÄ… na poczÄ…tku warsztatu)
- Rekwizyty do gier (Moving Motivators i Delegation Poker)
- Pełna prezentacja i inne materiały (uczestnicy otrzymują drogą mailową po warsztacie)
Dodatkowe informacje
UdziaÅ‚ w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 punktów PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest nastÄ™pujÄ…ca: Technical Project Management – 0, Leadership – 9, Business & Strategic skills – 5.
Zapisz siÄ™ na szkolenie